Borlänge kommuns logotyp
  • Relaxens bubbelpool är tyvärr avstängd i väntan på reservdelar.Black Hole är avstängd tillsvidare.

Passbeskrivning

Landpass Motionshall

Fort Gjort klasser 25 minuter pass

Bål och Balans

  • Effektiva och roliga övningar
  • Ger dig en bättre kroppskontroll
  • Du får bra balans och ökad bålstyrka

Dansa Afro

  • Härliga rörelser som är inspirerande av afrikansk dans och musik, i modern tappning
  • Massor av träning och en enorm rörelseglädje
  • Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut

Övriga klasser

ATC (Actic Training Circuit)

  • Effektiv cirkelträning med 8 stycken stationer där du tränar både styrka och kondition
  • Hela kroppen tränas i denna funktionella stationsbaserade träning
  • Förutom den egna kroppen som redskap kan man även använda redskap som kettlebells, skivstränger, medicinbollar, spänstboxar och functional gym training band.

Core

  • Styrke och stabilitetsträning för kroppens kärna, bål, rygg och bäckenmuskulatur
  • Ger dig en god hållning och bättre rörlighet
  • Du får bra kroppskännedom

Kondition

  • Passet där man jobbar i kortare intervaller med övningar som höjer pulsen och låter hjärtat arbeta
  • Passar dig som är vältränad lika bra som för dig som är mer ovan. Här anpassar man till sin erfarenhet och dagsform
  • Enkla och lätta övningar som görs med kroppen som redskap och ibland med redskap

Meditation

  • En kort sittande klass, med fokus på andning i samband med lugnande musik där man når en djup kroppslig och mental avslappning och försjunker i ett högre medvetande, vilket aktiverar kroppens egen självläkande förmåga
  • Med regelbundet praktik, till följd upplever man livet som mer harmoniskt, lungt och glädjerikt
  • Passar alla, speciellt de som vill ha nyttan som Yoga erbjuder men har ingen tid eller förmåga att röra på kroppen

Pilates

  • Här jobbar du med kroppskontroll, förbättrad hållning, fokus och ett inre lugn
  • Stärker kroppen och gör den smidigare genom en kombination av styrke, rörlighets, balans och stabiliserande övningar
  • Passet som kan lindra känslor av stress och oro

Stationsträning

  • Ett pulshöjande pass som kan anpassas efter sin egen förmåga med både konditions och styrkeövningar
  • Här skapar vi övningar för hela eller stora delar av kroppen
  • Passet med olika variationer

Styrka

  • Passet där vi fokuserar på styrkeövningar där vi använder kroppen men även redskap
  • Övningar för uthållig styrka likaväl som tyngre övningar
  • Anpassa och utgå från din nivå

Slow Flow Yoga

  • Meditativ och dynamisk yogaform där vi kombinerar rörelse med andning i ett lung flöde som syftar till att mjuka upp kroppen och förstärka de inre stabiliserande musklerna
  • Klasserna är lekfulla och kreativa med filosofiska nyanser för att utmana dig både fysiskt och mentalt. Till följd blir du medveten och både din kropp samt också tankar och känslor
  • Klassen är anpassad så att de flesta kan utföra den utan att behöva tidigare erfarenhet

Spinning

  • Cykel är ett effektivt sätt att jobba upp din kondition
  • Hög förbränning
  • Här tränar du snabbhet, uthållighet och styrka
  • Du bestämmer själv hur lätt eller utmanade passet blir för dig

Styrka Överkropp

  • Ett pass där vi fokuserar på överkroppen
  • Övningar med vikter och gummiband, där vi blandar intervaller, balansövningar med coreträning
  • Ett pass som passar alla

Yin Yoga

  • Stillsam och meditativ form av yoga där vi sitter eller ligger i olika positioner under en längre tid med avslappnade muskler
  • Passet som hjälper att minska spänningar i kroppen
  • I yin yogan tränar vi medveten närvaro och acceptans

Vattenpass Multibassäng

VattenFys

  • Ett hårdare träningspass i vattnet där vi ökar tempot och utmanar oss själva
  • Kondition, styrka och balans med och utan redskap
  • Ett pass för dig som är van att träna på land och/ eller i vattnet

VattenPass

  • Ett samlat namn för effektiva men olika vattenpass
  • Kondition och styrka blandas i olika tempoväxlingar och rörelser
  • Du jobbar aktivt med din kropp utan eller med olika redskap med vatten som motstånd

VattenStationsträning

  • Högintensiv stationsträning med styrkeinslag
  • Passet där du anpassar övning och vikt efter dina egna förutsättningar
  • Träning för hela kroppen

VattenTabata

  • Ett energi fyllt intervallpass i vatten
  • Styrka och pulsträning varvat med vila till medryckande och peppande musik
  • Träning för hela kroppen där du jobbar efter din egen förmåga och dagsform

                                            Varmt Välkommen!