Borlänge kommuns logotyp

Passbeskrivning

Vilket pass ska jag välja?

ACTIC konceptklasser

ATC = (Actic Training Circuit) är ett cirkelträningskoncept som ger dig effektiv träning av både styrka och kondition tack vare kombinationen av komplexa och pulshöjande styrkeövningar. Hela kroppen tränas i denna funktionella stationsbaserade träning. Förutom den egna kroppen som redskap används t.ex. kettlebells, skivstänger, medicinbollar, spänstboxar, battle ropes och functional gym training band.

FORT GJORT klasser:

Bål/Balans = Söker du det optimala sättet att träna upp din balans på? Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din balans, bålstyrka och kroppskontroll. I bål & balans tränar alla deltagare i sitt eget tempo och efter egen förutsättning.

Dansa Afro = Du njuter av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans och musik, i modern tappning. Massor av träning och en enorm rörelseglädje symboliserar Dansa Afro. Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut!

Dansglädje (fd. Dansa Mix) = Är för dig som gillar att röra dig och dansa loss till de bästa danslåtarna. Här varvas nya med gamla låtar, en skön mix av favoriter. Musiken är i centrum och dess karaktär sätter prägel på dansrörelserna. Det är högt i takt och härlig stämning på golvet!

Mage/Rygg = En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. FortGjort Mage Rygg stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform. Alla övningar sker sittande eller liggande på en matta.

Multiträning = Fort Gjort Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

Harmoni Avspänning = Syftet med denna Yoga klass är att skapa en avspänning i, precis som kategorin avspeglar, både kroppen och själen. I lugn och behagligt tempo sträcker vi ut kroppens anspända muskler och avslutar med avslappning för sinnet. Yoga Avspänning rekommenderas varmt för alla som vill komma ner i varv och öka sin närvaro.

Harmoni Rytm = Klassen är en blandning av yoga, dans och rörelse. Flödet i de olika korta rörelse-serierna skapar en fantastisk känsla i både kropp och själ. Släpp lös alla spänningar och spärrar och dansa din Yoga

YOGA FLÖDE = I denna Fort Gjort klass gör vi en kort serie av enkla övningar och positioner i varje låt. Övningarna och positionerna är inspirerade av olika former av Yoga och skapar en härlig energi i kroppen och höjer pulsen. En värme uppstår som bland annat mjukar upp kroppen och släpper spänningar. För dig som vill ha en pulshöjande Yoga. Alla som vill Yoga, kan Yoga!

Övriga klasser

CORE = Funktionell styrketräning & stabilitetsträning för kroppens "kärna" - bål, rygg och bäckenmuskulatur. Bålstabilitet är grunden för bl.a. god hållning, bra kropps­kännedom och bättre rörlighet.

CIRKELTRÄNING = Stationsträning med olika variationer beroende på vem som kör passet. Den gemensamma nämnaren är att vi försöker skapa övningar som innefattar hela kroppen. Ett pulshöjande pass som kan anpassas efter egen förmåga med både konditions och styrkeövningar.

Spinning = Att cykla är det mest effektiva sättet att jobba upp sin kondition! En bra träningsform som passar de flesta, då du tränar efter din egen förmåga. I detta pass får du otroligt bra konditionsträning med hög förbränning. Vi cyklar i grupp till medryckande musik och med en instruktör som varierar träningen så att den blir så rolig och effektiv som möjligt! Nybörjare hälsas välkomna 15 minuter innan passet börjar för genomgång av cykel och säkerhet.

AQUA TABATA = 30 minuter Intervallträning i vatten (20 sek arbete, 10 sek vila). Ett omväxlande, fartfyllt och pulshöjande pass där vi jobbar med hela kroppen.

VG/ AQUA = Vattengympa: Är ett konditions- och styrkepass som utövas i vattnet till härlig musik. Vi använder oss av vattnets motstånd samt redskap. En skonsam träning för muskulatur och leder. Effektiv träning som passar alla, du väljer själv din egen nivå. Vi varierar också passet beroende på om vi är på djupt eller grunt vatten.

Yin Yoga = Yinyoga kännetecknas av passiva positioner med en lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro. Varje position hålls i minst 3-5 minuter vilket ger oss tid att även lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv, istället för musklerna. Detta uppnås genom att inte gå så djupt i stretchen och hålla positionen en längre stund. Stort fokus ligger på området runt höfter och ländrygg. Dessa är särskilt rika på bindväv och lagrar enligt yogafilosofin mycket fysiska såväl som emotionella spänningar.

Varmt Välkommen!


Senast uppdaterad: 11 juni 2020

Kontakt

Telefon: 0243-745 51

E-post: info@maserhallen.se

Maserhallen AB & Aqua Nova
Masergatan 22
784 40 Borlänge

Fax: 0243-662 10


Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om cookies här