Borlänge kommuns logotyp
  • Fredag den 8 mars stänger Aqua Nova och simhall klockan 17.00 på grund av privat kvällsbokning.
    Relax, Gym, Multibassäng, Bowling och Restaurang håller öppet som vanligt.

    3G Turbo är avstängd.

Passbeskrivning

Landpass Motionshall

Fort Gjort klasser 25 minuter pass

Bål och Balans

  • Effektiva och roliga övningar
  • Ger dig en bättre kroppskontroll
  • Du får bra balans och ökad bålstyrka

Dansa Afro

  • Härliga rörelser som är inspirerande av afrikansk dans och musik, i modern tappning
  • Massor av träning och en enorm rörelseglädje
  • Här finns inget rätt eller fel, blunda och njut

Övriga klasser

ATC (Actic Training Circuit)

  • Effektiv cirkelträning med 8 stycken stationer där du tränar både styrka och kondition
  • Hela kroppen tränas i denna funktionella stationsbaserade träning
  • Förutom den egna kroppen som redskap kan man även använda redskap som kettlebells, skivstränger, medicinbollar, spänstboxar och functional gym training band.

Core

  • Styrke och stabilitetsträning för kroppens kärna, bål, rygg och bäckenmuskulatur
  • Ger dig en god hållning och bättre rörlighet
  • Du får bra kroppskännedom

Kondition

  • Passet där man jobbar i kortare intervaller med övningar som höjer pulsen och låter hjärtat arbeta
  • Passar dig som är vältränad lika bra som för dig som är mer ovan. Här anpassar man till sin erfarenhet och dagsform
  • Enkla och lätta övningar som görs med kroppen som redskap och ibland med redskap

Meditation

  • En kort sittande klass, med fokus på andning i samband med lugnande musik där man når en djup kroppslig och mental avslappning och försjunker i ett högre medvetande, vilket aktiverar kroppens egen självläkande förmåga
  • Med regelbundet praktik, till följd upplever man livet som mer harmoniskt, lungt och glädjerikt
  • Passar alla, speciellt de som vill ha nyttan som Yoga erbjuder men har ingen tid eller förmåga att röra på kroppen

Pilates

  • Här jobbar du med kroppskontroll, förbättrad hållning, fokus och ett inre lugn
  • Stärker kroppen och gör den smidigare genom en kombination av styrke, rörlighets, balans och stabiliserande övningar
  • Passet som kan lindra känslor av stress och oro

Stationsträning

  • Ett pulshöjande pass som kan anpassas efter sin egen förmåga med både konditions och styrkeövningar
  • Här skapar vi övningar för hela eller stora delar av kroppen
  • Passet med olika variationer

Styrka

  • Passet där vi fokuserar på styrkeövningar där vi använder kroppen men även redskap
  • Övningar för uthållig styrka likaväl som tyngre övningar
  • Anpassa och utgå från din nivå

Slow Flow Yoga

  • Meditativ och dynamisk yogaform där vi kombinerar rörelse med andning i ett lung flöde som syftar till att mjuka upp kroppen och förstärka de inre stabiliserande musklerna
  • Klasserna är lekfulla och kreativa med filosofiska nyanser för att utmana dig både fysiskt och mentalt. Till följd blir du medveten och både din kropp samt också tankar och känslor
  • Klassen är anpassad så att de flesta kan utföra den utan att behöva tidigare erfarenhet

Spinning

  • Cykel är ett effektivt sätt att jobba upp din kondition
  • Hög förbränning
  • Här tränar du snabbhet, uthållighet och styrka
  • Du bestämmer själv hur lätt eller utmanade passet blir för dig

Styrka Överkropp

  • Ett pass där vi fokuserar på överkroppen
  • Övningar med vikter och gummiband, där vi blandar intervaller, balansövningar med coreträning
  • Ett pass som passar alla

Yin Yoga

  • Stillsam och meditativ form av yoga där vi sitter eller ligger i olika positioner under en längre tid med avslappnade muskler
  • Passet som hjälper att minska spänningar i kroppen
  • I yin yogan tränar vi medveten närvaro och acceptans

Vattenpass Multibassäng

VattenFys

  • Ett hårdare träningspass i vattnet där vi ökar tempot och utmanar oss själva
  • Kondition, styrka och balans med och utan redskap
  • Ett pass för dig som är van att träna på land och/ eller i vattnet

VattenPass

  • Ett samlat namn för effektiva men olika vattenpass
  • Kondition och styrka blandas i olika tempoväxlingar och rörelser
  • Du jobbar aktivt med din kropp utan eller med olika redskap med vatten som motstånd

VattenStationsträning

  • Högintensiv stationsträning med styrkeinslag
  • Passet där du anpassar övning och vikt efter dina egna förutsättningar
  • Träning för hela kroppen

VattenTabata

  • Ett energi fyllt intervallpass i vatten
  • Styrka och pulsträning varvat med vila till medryckande och peppande musik
  • Träning för hela kroppen där du jobbar efter din egen förmåga och dagsform

                                            Varmt Välkommen!